Thursday, September 14, 2006

Ente Jual Ane Beli

Beberapa hari nyang lalu ane sempet ditantangi buat nyajiin jenis masakan atawe makanan Betawi.. katenye.. “Kalu emang elu orang Betawi, tunjukin dong jenis masakan atawe makanan nyang elu tauk..gue tunggu”.

Tantangan macem kayak gini tentunye jadi bikin semangat ane. Akhirnye dengan sedikit pengetahuan nyang ade, ane nyoba nyelem ke internet nyari jenis masakan dan makanan ape nyang emang jadi cirri khas orang Betawi, tentunye dengan ditambahin informasi nyang ane tauk dan alamin selama sejak ane kecil ampe sekarang. Alhamdulillah ade hasilnye juga.. buat ngasih inpormasi ame sodare Eriko akhirnya ane bisa bagi sebage berikut :

Jenis Masakan

- Nasi Kebuli
- Nasi Begane
- Nasi Kuning
- Nasi Uduk
- Nasi Ulam

Jenis Sesayuran

- Asinan
- Sayur Asem
- Sambel Godok Ketupat
- Toge Goreng
- Gado-Gado
- Keredok
- Ketoprak
- Sayur Laksa
- Soto Mi

Jenis Berkuah

- Semur Jengkol
- Semur Daging
- Pindang Bandeng
- Soto Betawi
- Sate Kambing
- Sayur Pucung
- Ketupat Banci

Jenis Makanan

- Kerak Telor
- Rengginang
- Kue Apem
- Kue Bugis
- Kue Lupis
- Kue Pisang
- Kue Unti
- Kue Serabi
- Kue Rangi
- Kue Pancong
- Wajik
- Tape Uli
- Kue Abuk
- Ongol-Ongol
- Kue Talam
- Kue Pepek
- Kue Mangkok
- Kue Gambang
- Kue Putu Mayang
- Geplak
- Kue Cincin
- Kembang Goyang
- Kue Dongkal
- Iwel
- Dodol
- Kue Lukang

Minuman :

Bir Pletok, Bandrek, Bajigur.

Beberape dari nama-nama nyang ane sebutin di atas sepertinye ade nyang masing bisa kite dapetin bahkan mungkin masing ngamprah karena emang selain gampang pembuatannye dan rasenye juga masing bisa bersaing ame jenis-jenis makanan nyang dateng dari daerah laennye.

Tapi, ade juga emang nyang udah langke bahkan mungkin udah suse buat kite cari kecuali di daerah-daerah perkampungan nyang masing di huni ame masyarakat Betawi seperti di daerah Condet, Pasar Minggu, Lenteng Agung, Meruya, Srengseng, Kampung Baru, dll. Ditempat ane aje masing bisa tuh kite dapeting Kue Abuk, Lukang, unti, dll.

Tapi, ade juga ternyata kue nyang dipesen khusus buat acara tertentu seperti pas acara kawinan atawe ade orang Betawi nyang dateng buat acara seserahan ke pihak perempuan.. yaitu Roti Buaya yaitu sejenis roti yang berbentuk buaya dan selalu dipesen dalam sepasang lelaki dan perempuan nyang diatasnye selalu ditaruh anaknye.

Tadinye ane rada bingung kenape bisa roti buaya jadi acara wajib dalam setiap penyerahan. Ternyate buaya dilambangin jadi pasangan nyang setia buat orang Betawi. Karena buaya adale salah satu binatang nyang kagak mau nyari pasanggannye kalu salah satunye ude mati. Tapi, rase-rasenye kok kebalikannye ame orang Betawi yeee… nyang kagak bisa ngeliat jidat licin dikit langsung deh lupe amen yang di rume hehehe..

Rase-rasenye ape nyang ane bikin ini mungkin udeh bisa ngejawab ape nyang sodare ERIKO pinta. Kalu perlu resepnye ane juga ada.

Wassalam,

Betawi Keturunan Arab

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bang, pegimane ame es selendang mayang? Aseli betawi kagak? Itu es paporit ane

10:33 PM  

Post a Comment

<< Home